Coop Prix Vega donerer frukt- og grønt-inntekter til kreftsaken

Med en donasjon på 5,2 millioner kroner, var Coop den samarbeidspartneren som ga mest til Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Nå økes innsatsen ved at Coop Prix Vega donerer én prosent av frukt- og grøntsalget i oktober til årets aksjon. 

Sunt kosthold er en av de viktigste faktorene for å forebygge kreft og Coop Prix Vega ønsker derfor å inspirere folk til å spise mer frukt og grønt.

- Vi vet at denne kategorien er en av de viktigste for kundene våre, og vi vil derfra gi de en ekstra god grunn til å handle frukt og grønt i våre butikker.  Det er bra både for kunden og kreftsaken, sier butikksjef Lene Horpestad hos Coop Prix Vega.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt støtte brystkreftforskning. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon skal gå til forsking på persontilpasset brystkreft-behandling. 

Butikksjefen håper frukt- og grøntsalget i oktober når nye høyder.

- Folk sitter mye hjemme for tiden, og det kan utfordre ellers gode matvaner. Da er det ekstra hyggelig å se salgsutviklingen hos kundene våre. Å spise frukt og grønnsaker er bra for både kropp og sjel, og kanskje særlig i disse tider, sier Horpestad og viser til butikkens salgsvekst på frukt og grønt på hele 16 prosent hittil i år.

Coop Prix har som ambisjon å bli den dagligvarekjeden i Norge som er best på norsk frukt og grønt. 

- Vi vet at kundene, som også er våre eiere, ønske seg norsk frukt og grønt. Når undersøkelser viser at hele ni av ti nordmenn ønsker seg mat dyrket i Norge, så strekker vi oss langt for å møte de preferansene, sier Horpestad.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Lene Horpestad, butikksjef i Coop Prix Vega
Mob.nr.: 916 15 996

Forrige
Forrige

Vinner av Mangfoldprisen

Neste
Neste

Coop Marked Nygårdsjøen vinner av Årets KundeprisCoop Marked Nygårdsjøen har de mest fornøyde kundene